Nyhedsarkiv - 2012

12.05.2012 – Danmarksmester

Mads Juel Møller fra Søften, blev forrige weekend danmarksmester i herresingle i U9-rækken.
Efter kampe over tre dage i Grindsted, slog Mads i finalen i en spændende kamp den topseedede spiller fra Gentofte med cifrene 22-20 21-17.
Det blev derudover til en sølvmedalje i herredouble med en doublemakker fra
Hvidovre.
Det var første gang, at der blev afholdt DM for U9-spillere i badminton, og alle de bedste U9''''''''ere fra hele landet havde valgt at stille op.
Mads har spillet i Søften de sidste 4 sæsoner, men fra næste sæson har Mads valgt at spille for Aarhus AB, hvor han også har trænet i denne sæson.
Mads vil dog bevare sit medlemskab af SGF og vil – når lejlighed byder sig – fortsat svinge ketsjeren i Præstemarkhallen.
Stort tillykke til Mads med hans flotte danmarksmesterskab.

21.03.2012 – Oprykningsgyser i Søften

Da 1. holdet for første gang i klubbens historie rykkede op i Serie 1 sidste sæson var der stor jubel i klubben.
Dog vidste vi også godt at det ville blive svært at skulle spille en række højere da vi gik fra 4 herrer og 2 damer til 5 herrer og 3 damer.
Men holdet har klaret sig overraskende godt og har vundet 6 ud af 7 kampe i grundspillet. Kun den første kamp mod Højbjerg blev tabt. Det betød en meget flot 2.plads i grundspillet. Dermed kom vi i oprykningsspillet og målet om at blive i rækken en realitet. Med 4 point med over i oprykningsspillet og med 4 hold som rykker op, var der lige pludselig noget at spille om. Desværre måtte vi se os slået i den første kamp mod Skødstrup, som stillede i stærkeste opstilling og hev en 6-5 sejr i land hjemme hos os. Anden kamp blev desværre for os en ligeså skuffende oplevelse da vi i Thisted !!, mod bundholdet, igen blev slået 6-5, så turen hjem fra Thisted var meget lang (end den er i forvejen).
Godt nok betød de 2 nederlag 2 point på kontoen, men Skødstrup rykkede forbi os. Dermed var oprykning meget meget langt væk. For det første skulle vi slå topholdet Silkeborg (som havde vundet 9 kampe i træk) hjemme den 10.marts og samtidig skulle Højbjerg slå vores anden konkurrent Sabro. Lørdag den 10.marts kom Silkeborg så. Søften stillede med Mie, Tine, Vibeke, Jacob, Thomas, Humle, Claus og Kennet. Efter nederlag i begge mixdoubler og dermed bagud 2-0 skulle singlerne vise deres værd.
Både Mie og Tine viste klasse og vandt. Dermed 2-2. Herresinglerne fortsatte stilen og vandt 1,2 og 3 HS, kun Thomas måtte sig desværre se sig slået i 3 tætte sæt. Dermed 5-3 inden doublerne. Og her viste vi ingen nåde og vandt alle 3. Det betød en meget overraskende og flot 8-3 sejr til os. Så havde vi gjort vores. Så var det op til Højbjerg at følge op mod Sabro. Og det gjorde de med en 9-2 sejr. Disse resultater betyder at vi i sidste kamp selv kan afgøre om der skal rykkes op. Det spændende er at det er Sabro som kommer på besøg og de kan også rykke op. Vi skal vinde 7-4 eller mere, alle andre resultater (f.eks. 6-5 og 5-6) vil sende Sabro op i kvalifikationsrækken næste sæson på bekostning af os. Så spillerne håber på god opbakning i hallen til Søftens vigtigste kamp i denne sæson. Kampen bliver spillet onsdag den 21.marts kl.20.00 i Præstemarkhallen (efter ungdomstræningen). Så kom op og støt holdet.

15.02.2012 – Guld til Anders ved DM

Anders Skaarup Rasmussen som træner vores U13-17 spillere om tirsdagen kan kalde sig Danmarksmester 2012 i mixed double sammen med sin makker Sara Thygesen.
Stort tillykke herfra!

19.01.2012 – Søften i Oprykningsslutspil i S1

Vores førstehold i DBF serie 1 har overgået alle forventninger i denne sæson.
Med en sten sikker andenplads i puljen er vi klar til slutspillet. Fire kampe hvor vi skal møde de bedst placerede fire fra den anden serie 1 pulje, om en plads i kvalifikationsrækken til næste sæson.