Ungdomstræning i SGF

Træningshold

Søften GF har træningshold for ungdom med 20-24 spillere på hvert hold. Grupperne er opdelt mest efter alder, men det er muligt for enkelte spillere at rykke op til en ældre årgang, hvis det vurderes gavnligt af træneren.

Træningen består af opvarmning, slagtræningsøvelser og sjove spil, hvor der arbejdes både med slag og benarbejde. Lidt tid til kamp bliver der til sidst.

Udstyr

Når du starter med at spille badminton, er det ikke nødvendigt at købe en ketcher lige med det samme, du kan låne en af klubben. Før du selv køber en ketcher, er du velkommen til at spørge din træner om råd og vejledning.

Du skal bruge indendørs sko. Skoene må ikke have sorte såler, der kan smitte af på gulvet.

Tilmelding

Du er velkommen til at komme til træning 3 gange, før du skal tilmelde dig det hold du gerne vil spille på.

Når du har tilmeldt dig får du....

- træning 1-2 gange om ugen - alt efter hvilket hold du tilmelder dig

- en klubtrøje

- mulighed for deltagelse i holdkamp og klubarrangementer