Søften GF - Badminton
Forside     Event     Holdtilmelding     Holdoversigt     Banebooking     Shop     Bestyrelsen     Trænere     Kalender     Lukkedage

Klik her for at oprette en profil

Brugernavn

Password
      Glemt login info?

ÅRETS BADMINTONLEDER 2015 I DGI ØSTJYLLAND BADMINTON, CATH MERSH

Torsdag den 23. april var DGI Østjylland Badminton vært ved det årlige aktivitetsmøde, som fandt sted i Hørning Idrætscenter. Til stede var ledere, trænere og andre badmintoninteresserede fra de østjyske klubber, som blev opdateret på samarbejde og udvikling inden for sporten, og hvor DGI Østjylland Badminton hvert år traditionen tro uddeler tre priser; Årets Badmintontræner, Årets Badmintonleder og Årets Badmintonklub. Blandt de fremmødte var også Cath Mersh, træner for børne- og ungdomsspillere i Søften. Cath var indstillet af klubben og vandt prisen for Årets Badmintonleder 2015 i DGI Østjylland.

Cath har gennem mere end 10 år været en af de helt store drivkræfter i SGF Badminton. Hun har været en meget engageret træner og drivkraft for rigtig mange børn og unge gennem årene og har et stort netværk i badmintonverdenen, både lokalt og regionalt, som klubben nyder godt af.

Med sin altid positive tilgang til de unge spillere har hun formået at smitte rigtig mange med sin begejstring for og glæde ved badmintonsporten. Hun har gennem leg og målrettede øvelser fundet en fantastisk balance, så træningen er både sjov og udbytterig for børnene.

I 2008 startede hun med stor succes Miniton, hvor børn i alderen 4-6 år sammen med mor eller far introduceres til badmintonsporten gennem sjove lege og øvelser. Efter mange års trænergerning trådte hun for et par år siden ind i det lokale bestyrelsesarbejde, hvor hun gennem en årrække har beklædt posten som ungdomsformand i bestyrelsen for SGF Badminton, og hvor hun stadig med sin enorme erfaring er en uvurderlig ressource i sit arbejde for de unge spillere. Da der sidste år var akut trænermangel i klubben, trak hun selvfølgelig også selv i trænerdragten igen.

Samtidig med sit virke som børne- og ungdomstræner har hun været en meget stor drivkraft i forhold til at arrangere badmintonskoler, sociale ture, turneringer, klubmesterskaber, træningssamlinger og "Badminton i skolen", som er sket i samarbejde med den lokale skole, Præstemarkskolen. Desuden har hun ydet en stor indsats i arbejdet med at koordinere holdturneringer.

Årets Badmintonleder er ukuelig optimist; selv i en tid, hvor der skal kæmpes for at bevare medlemstallet i rigtig mange klubber, bevarer hun entusiasmen og ser fremad.

Cath selv udtrykte efter kåringen stor glæde, men også overraskelse og udtalte: ”Det betyder bare helt vildt meget, og det er en stor ære. Man tænker jo ikke over, at man gør en forskel i hverdagen. Der gør man bare de ting, der skal til, for at børnene synes, det er sjovt at spille badminton. Men det betyder da bestemt noget, at folk lægger mærke til ens arbejde,” udtaler Cath Mersh.

Samtidig opfordrer hun klubbens forældre til at byde ind på nogle af de mange frivillige opgaver, der er i klubben. Der er altid plads til og brug for flere hænder, hvilket også er noget, man arbejder på i bestyrelsen.

”Vi vil gerne have flere forældre med på banen, så vi ikke altid trækker på de samme. Det betyder ikke, at man skal være til stede hver gang. Man kan fint nøjes med at give en hånd med 1-2 gange på en sæson. Det gør en stor forskel, og børnene kan faktisk rigtig godt lide, at mor og far er med. Det er med til at forstærke stemningen omkring, at badminton er en holdsport,” påpeger Cath Mersh.

Klubben ønsker Cath til lykke med prisen som Årets Badmintonleder og håber, at lysten og entusiasmen vil holde ved mange år ud i fremtiden, for SGF-Badminton vil ikke være det samme uden hende.

Link til den flotte artikel på DGI´s hjemmeside. - Årets leder 2015

Link til Avis artikel her - Årets DGI leder.

Denne side er drevet af Klubmodul.dk